Construction of a Grid for Configuring Peer-Support Practices to Foster Success in First-Year University Education

Cite this poster presentation
Dejean, K., Giraldo Arciniegas, S., Wathelet, V. (2025) Construction of a Grid for Configuring Peer-Support Practices to Foster Success in First-Year University Education, at European First Year Experience Conference, Leuven (Belgium) 26-28 May 2025, KU Leuven.
Main References
- Topping, K. T. (1996). The effectiveness of peer tutoring in further and higher education: a typology and review of the literature, Higher Education, 32(3), 321-345
- Dony, M., De Clercq, M., Frenay, M. et Parmentier, P. (2015). Outil pour la construction d’une évaluation d’un dispositif d’aide à la réussite. Chaire UNESCO de pédagogie universitaire, Université catholique de Louvain, Louvain-la-Neuve.
- De Clercq, M., Jacquemart, J., Salmon, A. et Bachy, S. (2022). Favoriser l’évaluation des pratiques d’accompagnement de l’étudiant dans l’enseignement supérieur : entre clarification conceptuelle et discussion méthodologique. Revue des sciences de l’éducation, 48(3). https://www.erudit.org/fr/revues/rse/2022-v48-n3-rse08115/1100676ar/
Contact
- Karine Dejean - karine.dejean@uclouvain.be
- Silvia Giraldo Arciniegas - silvia.giraldo@uclouvain.be
- Valérie Wathelet - valerie.wathelet@unamur.be