Organic Reactivity

Selected Publications (2001- )

Parameterization of the ReaxFF reactive force field for a proline-catalyzed aldol reaction, Hubin, P., Jacquemin, D., Leherte, L. & Vercauteren, D.P. Journal of computational chemistry. 37 (2016) 2564-2572

Quantum mechanical investigations on the role of neutral and negatively charged enamine intermediates in organocatalyzed reactions, Hubin P., Jacquemin D., Leherte L. & Vercauteren D.P. Chemical Physics 434 (2014) 30-36

Theoretical investigation of the mechanism of an iminium-enamine conversion in a proline-catalyzed aldol reaction using the reaxFF reacting force field, Hubin P., Leherte L. & Vercauteren D.P.  Chimie Nouvelle 112 (2013) 7-10

Ab initio quantum chemical and ReaxFF-based study of the intramolecular iminium-enamine conversion in a proline-catalyzed reaction, Hubin P., Leherte L., Vercauteren D.P., Jacquemin D., André J.-M. & van Duin A.C.T.  Theoretical Chemistry Accounts: Theory, Computation, and Modeling 131 (2012) 1261/1-1261/11

PhD Theses

Investigation of asymmetric organocatalyzed reaction mechanisms on the basis of the development of the ReaxFF reactive force field (2016) Hubin P.

Développement de critères de classification et d’outils informatiques de recherche et d’analyse de réactions chimiques dans les bases de données réactionnelles (2003) Dury L.

Master Theses

ReaxFF-based study of the intramolecular iminium-enamine conversion in a proline-catalyzed reaction (2012) Hubin P.

Extraction de connaissances à partir de bases de données de réactions chimiques : conception, réalisation et interrogation d'une base de métadonnées (2004) Burton J.

Détermination de critères de classification dans les bases de données réactionnelles et développement d'outils informatiques de recherche et d'analyse de réactions (DEA-2001) Dury L.

Classification moléculaire de réactifs organiques sur base de descripteurs physico-chimiques par la méthode des cartes auto-organisatrices de Kohonen afin d'expliquer leur réactivité (2000) Druard P.-Y.