Centre of Research in the Economics of Development

The Centre of Research in the Economics of Development (CRED) is a center for research devoted to studying problems of economic development, particularly issues of micro-institutions, collective action, market development, and political economics.

Most of the research carried out inCRED is based on first-hand data collected by members in various countries of Africa, Asia, and Latin America. Works of both theoretical and empirical nature are regularly produced by a staff of six permanent academic members and between 10to 15 PhD students and post-doc researchers.

PICTURE CRED TEAM 2013

The main themes of research around which works of the CRED articulate are the following:

  1. Institutions, Social Norms and Development
  2. Aid, Governance, and Development  
  3. Poverty and Livelihood Strategies 
  4. Political Economics, Conflicts and Agrarian Relationship

 

CRED PAST EVENTS

OCT 2013 - EMERITUS JEAN-PHILIPPE PLATTEAU

ACADEMIC SESSION - ROUNDTABLES
  • ON POVERTY AND AID EFFECTIVENESS

Chair: Jean-Marie Baland (UNamur)

Contributors: Jan Willem Gunning (VU University of Amsterdam), Vijayendra Rao (World Bank), Martin Ravallion (Georgetown University), André Sapir (ULB)

  • ON THE NATURE OF DEVELOPMENT ECONOMICS

Chair: Mathias Dewatripont (ULB, NBB)

Contributors: Kaushik Basu (World Bank), François Bourguignon (PSE), Stefan Dercon (University of Oxford), Timur Kuran (Duke University), François Maniquet (UCL)

CRED UPCOMING EVENTS
Voir, juger, agir. Joseph Cardijn nous inspire aujourd'hui

Journée d'études et d'échanges sur les pratiques de formation inspirées par la méthode Voir - Juger - agir promue par Joseph Cardijn, fondateur de la JOC (Jeunesse Ouvrière Chrétienne). Quelle pertinence conférer à cette méthode? Quelle postérité lui donner?

Le nouveau Socle, c’est déjà demain… Comment réussir le pari d'une formation commune, ambitieuse, pluridisciplinaire et préparant au monde de demain?

Au printemps 2019, le tout nouveau « Socle de savoirs et de compétences du tronc commun » (de 2,5 à 15 ans) sera en cours de finalisation et entamera le long cheminement de son approbation. S’en suivront la confection des programmes et la formation des enseignants. La mise en application du Socle débutera en 2020, en principe pour les 5 premières années de la formation commune, de la première année de l’enseignement maternel jusqu’à la deuxième année primaire. Dès 2021, il concernera ensuite une nouvelle année, à chaque rentrée scolaire.

Portes ouvertes à l'UNamur

Venez découvrir l’expérience UNamur ! Explorez le campus, rencontrez les professeurs et le staff, découvrez les programmes d’études qui vous intéressent.

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